x Abu Dhabi, UAEFriday 28 July 2017

Newspaper apologises over Man City article

A British tabloid newspaper apologises to Manchester City for an article suggesting that the Abu Dhabi-owned English football club had tried to lure away their player.

Abu Dhabi // A British tabloid newspaper has apologised to Manchester City for an article suggesting that the Abu Dhabi-owned English football club had tried to lure the Inter Milan coach Jose Mourinho to replace the current manager, Mark Hughes. The Sun said its report in April had "stated incorrectly that Manchester City, through an agent, had offered Jose Mourinho £12.5 million [Dh75.7m] to replace Mark Hughes as manager. Man City have assured us that Mark Hughes retains their full support and we apologise for suggesting otherwise."

The apology comes two weeks after City - owned by Sheikh Mansour bin Zayed - accused The Sun of making up a report that players from the club had been given expensive watches by the sheikh during a visit to Abu Dhabi. City said it would pursue legal action over the report, which said the forwards Carlos Tevez and Roque Santa Cruz and the midfielders Gareth Barry and Stephen Ireland had received watches worth Dh1.02m.

@Email:mchung@thenational.ae