x Abu Dhabi, UAEThursday 18 January 2018

The Daily Star issues an apology to Sheikh Mansour on its print and online version for false reports that he booked Disneyland Paris for his family.

A story by Daily Star claimed Sheikh Mansour, owner of Manchester City Football Club, had paid Disneyland Paris to close for his family's private visit. Nigel French / Empics
A story by Daily Star claimed Sheikh Mansour, owner of Manchester City Football Club, had paid Disneyland Paris to close for his family's private visit. Nigel French / Empics

The UK tabloid the Daily Star apologised yesterday to Sheikh Mansour bin Zayed, Deputy Prime Minister of the UAE, for an article it published on August 18.

The story claimed Sheikh Mansour, owner of the Manchester City Football Club, had paid Disneyland Paris to close to the public so he could enjoy a private visit with his family.

In the apology, published on the home page of its online edition and in print, the newspaper said: “ This was not correct.

“We have been advised that Sheikh Mansour and his family have never been at Disneyland Paris when it has been closed to the public and have never paid them to do so. They have not even been there this year. We apologise to Sheikh Mansour and his family for any embarrassment our article may have caused them.”

newsdesk@thenational.ae